Temat odporności jak bumerang wraca zazwyczaj wraz z początkiem jesieni. Do tematu jednak warto podejść wcześniej, aby odpowiednio wzmocnić swój organizm. Zacznij już latem, a z pewnością nie pożałujesz. Jak to zrobić w rozsądny sposób? Właściwą suplementację połącz z odpowiednim żywieniem i nawykami. Oto sprawdzone, proste sposoby!

Jedz sezonowe owoce i warzywa

Nie od dzisiaj wiadomo, że witaminy, jakie przyjmujemy wraz z pokarmem, są o wiele lepiej przyswajalne przez nas organizm niż te z pigułek. Dlatego też tak ważne jest, aby jeść jak najwięcej sezonowych owoców i warzyw. Właśnie w tym czasie mają one w sobie najwięcej ważnych witamin i składników odżywczych, które wzmocnią nasz organizm. A ten, w konsekwencji, będzie bardziej odporny na jesienne przeziębienia.

Spaceruj bez względu na pogodę

Czy to upał, czy też pada letni deszcz, nie odmawiaj sobie codziennego spaceru. Może on trwać od 30 do 45 minut. I już po miesiącu zauważysz pozytywne działanie na Twoje ciało i umysł. Jak spacer ma się do odporności? Jeżeli latem wykształcisz w sobie nawyk spaceru, łatwiej będzie Ci wyjść, kiedy pojawią się jesienne chłody. I nie będziesz mieć problemu z zimowymi spacerami w śniegu. 

Korzystaj ze słońca

Oczywiście z umiarem i z zachowaniem odpowiednich środków ostrożności. Jeżeli planujesz plażowanie lub dłuższą ekspozycję na słońcu, koniecznie posmaruj się kremem przeciwsłonecznym z faktorem dostosowanym do Twojej karnacji. Miej na uwadze, aby powtarzać aplikację kosmetyku za każdym razem, gdy wychodzisz z wody. 

Chodź boso

Poranna trawa skąpana rosą, a może drobny piasek nad Bałtykiem? Jednym ze sposobów dbania o swoją odporność jest chodzenie na bosaka. Ze względu na niskie temperatury, część z nas nie ma ochoty robić tego zimą lub jesienią. Lato jednak to doskonała okazja, aby uwolnić nasze stopy z butów i skarpetek i poczuć nimi ziemię. Medycyna chińska w dużej mierze opiera się na stymulacji specjalnych punktów na stopach. Latem rób to naturalnie, spacerując po bezpiecznym podłożu.