Bez względu na to, czy pracujesz fizycznie czy umysłowo, twoje ciało potrzebuje codziennej dawki aktywności fizycznej. Jaka będzie najlepsza dla Ciebie?

Jeżeli masz pracę siedzącą

Gdy przez wiele godzin siedzisz przy komputerze, twój organizm potrzebuje solidnej dawki ruchu. Jednak jeden wymagający trening raczej nie rozwiąże problemu całościowo. Lepiej podzielić go na kilka bardziej wymagających aktywności.

  • Jeżeli pracujesz w biurowcu, zrezygnuj z windy na rzecz schodów i zafunduj swojemu sercu trochę ruchu
  • Co półtorej godziny wstań i zrób sobie przerwę na krótkie rozciąganie. 
  • Podczas służbowych rozmów telefonicznych, zamiast siedzieć, wstań i chodź po biurze. Nawet nie zarejestrujesz, kiedy zrobisz 10 000 kroków!
  • Postaw na krótką, ale codzienną dawkę ruchu – już półgodzinny spacer lub krótki bieg sprawi, że zresetujesz swój umysł i zrelaksujesz ciało. 

Wszystkie te aktywności zadziałają tylko w jednym przypadku: gdy będą wykonywane regularnie. Lepiej codziennie mniej, ale jednak, niż jeden ciężki trening raz w tygodniu. 

Wymagająca praca fizyczna

Ciężka praca fizyczna sprawia, że organizm nie ma ochoty na żadną aktywność fizyczną. W takim przypadku odczuwane zmęczenie skutecznie odpycha od jakichkolwiek innych działań. Postaw jednak na taką aktywność, jaka sprawia ci przyjemność: jazda na rowerze, rolki a może zwykły spacer? Ciekawą alternatywą jest również joga, która nie tylko w łagodny sposób usprawnia całe ciało ale i wycisza umysł. Wpisując w swój grafik chociaż półgodzinne ćwiczenia robisz dla siebie coś najlepszego. 

Wycisz swoje myśli

Bez względu na rodzaj pracy jaki wykonujesz, codziennie rano uspokój swoje myśli, aby dobrze rozpocząć dzień. Może to być krótka medytacja, gdzie skupiając się na oddechu, odgonisz od siebie wszystkie złe myśli. Być może lepsza będzie relaksacja pozytywnie nastrajająca na resztę dnia. Czasem filiżanka spokojnie wypitej kawy o poranku znaczy więcej dla naszego wewnętrznego balansu niż wszystko inne. Sprawdź co dla ciebie jest najlepsze!